PAIDEUTIKA

Notebooks on Education and Culture

 

35 – New Series – Year XVIII 2022

Pedagogical transformations in contemporary world.

Perspectives of Philosophy of Education in Italy (I)

Editors: Elena Madrussan and Mino Conte


This is an informative webpage: only abstracts are provided.
Open access articles are available at  https://paideutika.journals.publicknowledgeproject.org/index.php/paideutika/index

 

Editorial by Elena Madrussan e Mino Conte

PAPERS


A PHILOSOPHER, TODAY

Section edited by Fulvio Papi 


REVIEWS

Zygmunt Bauman, A tutto campo. L’amore, il destino, la memoria e altre umanità – Conversazioni con Peter Haffner (by Gianmarco Pinciroli)
Romano Alquati, Sulla riproduzione della capacità attiva vivente. L’industrializzazione della soggettività (by Pietro Maltese)
Augustin Mutuale, Guy Berger, S’engager dans la recherche en sciences humaines et sociales. Le champ de l’éducation (by Alberto Anelli)
Benvenga Luca, Rinaldi Cirus (Eds.), Devianza, conflitti e media. La scuola di Birmingham (by Irene Papa)
Elsa M. Bruni, Ispirarsi alla paideia. I modelli classici della formazione (by Gianluca Giachery)

Franco Cambi, Scuola e cittadinanza. Per una formazione etico-politica (by Cristina Gatti)

Readings from France

Maylis de Kerangal, Canoës (by Marta Baravalle)